Interim & projectmanagement

Als interim of projectmanager bied ik tijdelijk financieel leiderschap en expertise aan organisaties in tijden van transitie, crisis of specifieke projecten.

Als interim-manager zorg ik er bijvoorbeeld voor dat organisaties meer grip krijgen op de cashflow, en maak ik transparant welke verbeterpunten er zijn en hoe ze aangepakt kunnen worden. Als projectmanager zorg ik er vooral voor dat betrokkenen snel worden gemobiliseerd en alle neuzen dezelfde kant op staan, zodat een implementatie of verandertraject efficiënt en vlot verloopt en met het gewenste resultaat wordt opgeleverd.

Afhankelijk van de behoeften van de organisatie omvatten mijn opdrachten doorgaans resultaatverbetering, herstel van liquiditeit (bijzonder beheer), financiële (re)organisatie, implementatie van , implementatie/integratie van ERP-systemen of BI-systemen, inrichting van stuurcijfers (KPI’s), projectcontrolling, business cases, shared services en (financiële) due diligences bij fusies en overnames.

Vaak gaat het om het creëren van structuur en transparantie binnen Finance & Control, zodat de organisatie zelfstandig kan opereren. Hierdoor krijgen opdrachtgevers meer grip op en inzicht in hun cijfers, resultaten en continuïteit.

Voor een overzicht van uitgevoerde interim en projectopdrachten kijk je hier

Interim Management