Interim- & projectmanagement
Als interim of projectmanager bied ik tijdelijk financieel leiderschap en expertise aan organisaties in tijden van transitie, crisis of specifieke projecten.
Als interim-manager zorg ik er o.a. voor dat organisaties meer grip krijgen op de cashflow, en maak ik transparant welke verbeterpunten er zijn en hoe ze aangepakt kunnen worden. En als projectmanager zorg ik er voor dat betrokkenen snel worden gemobiliseerd en alle neuzen dezelfde kant op staan, zodat een implementatie of verandertraject efficiënt en vlot verloopt en met het gewenste resultaat wordt opgeleverd.
Afhankelijk van de behoeften van de organisatie omvatten mijn opdrachten doorgaans resultaatverbetering, herstel van liquiditeit (bijzonder beheer), financiële (re)organisatie, implementatie/integratie van ERP/BI-systemen, inrichting van stuurcijfers (KPI’s), projectcontrolling, business cases, shared services en (financiële) due diligences bij fusies en overnames.
Onderliggend gaat het vaak om het creëren van structuur en transparantie binnen Finance & Control, zodat de organisatie zelfstandig kan opereren. Hierdoor krijgen opdrachtgevers meer grip op en inzicht in hun cijfers, resultaten en continuïteit.
Bij mijn aanpak hoort dat ik controllers ook coach op gedrag. Gedrag beïnvloedt de prestaties van de afdeling of business unit, en bedrijfsblindheid kan optimale samenwerking in de weg staan. Gedrag is bovendien een bepalende factor bij de duurzaamheid en toekomstbestendigheid van de behaalde successen. En dat draagt weer bij aan de groei van de individuele medewerkers, de afdeling of business unit, en uiteindelijk het hele bedrijf.
Voor een overzicht van uitgevoerde interim- en projectopdrachten kijk je hier.